Clan de Banlieue’s nieuwe collectie 'a blink of an eye' vertelt een verhaal

Geschreven door Redactie CreativeByNature

2 minuten lezen

/

10 Oct, 2022

Clan de Banlieue, het Rotterdamse streetwear merk, komt deze herfst met een nieuwe Fall/Winter collectie genaamd 'A BLINK OF AN EYE'. De collectie representeert de momenten die gebeuren in een oogwenk, de momenten die karakteriserend zijn en iemands lot bepalen. Het totaal bestaat uit zes verschillende capsules die ieder een deel van een verhaal vertellen. Van een moeilijk begin, tot alledaagse comfort, tot het behalen van een doel: de collectie bevat alle stappen die een ambitieus persoon doorloopt en voorziet de juiste kleding daarbij. Een kledinglijn met een betekenis dus.

unnamed (9).jpg

SHERPA capsule De Sherpa capsule bestaat uit items gemaakt van een dikke, zachte Sherpa stof. De collectie staat voor het begin van een journey. Alle begin is moeilijk en wordt vaak geconfronteerd met stormen en beproevingen, of je je nu in een bergachtig gebied bevindt of op de straten van een grote stad. Centraal in de lijn staat de Moto Balaclava Hoodie, gemaakt om elke storm te doorstaan. Het FLEUR DE LIS symbool zie je terug in alle stukken uit deze capsule. De collectie verbeeldt een gevoel van anders-zijn en je niet op je plaats voelen. Dit gevoel wordt vaak veroorzaakt door vooroordelen en uiterlijke schijn, terwijl in realiteit juist blijkt dat deze “anderen” dezelfde doelen nastreven. De Fleur de Lis wordt algemeen aanvaard als een koninklijk symbool, het tegenovergestelde van hoe wij onszelf zien. Maar juist door dit symbool toe te eigenen bewijst Banlieue dat niks of niemand onoverwinnelijk is, zelfs niet als je van koninklijken bloede bent.

De GALANTE lijn verwijst naar het beruchte ijshockeyteam Danbury Trashers, en de iconische Galante jersey. De lijn staat voor rebelsheid en het drukken van je stempel. Door de regels te overtreden weet je zeker dat je zal worden herinnerd.

unnamed (10).jpg

HERITAGE capsule

De Heritage capsule is geïnspireerd op een classic uit onze Spring/Summer ’21 collectie: het HERITAGE tracksuit. Het trainingspak symboliseert een hustle mentality die het najagen van dromen mogelijk maakt, hustle doesn’t happen without movement. Het Heritage trainingsjack combineert comfort en prestatiedrang, de perfecte basis voor een hustle lifestyle.

unnamed (12).jpg

MAJOCCHI capsule De Majocchi capsule is een eerbetoon aan de gerespecteerde Italiaanse textielproducent Majocchi. Het Majocchi jacket is een evolutie van de tactical parka uit een vorig seizoen. Gemaakt van hoogwaardige Majocchi-stof biedt het comfort en luxe voor alledaagse gelegenheden. De capsule vertegenwoordigt nieuwe perspectieven die mensen motiveren tot transformatie en evolutie.

De eindscène van de experience en de collectie illustreert het bereiken van een doel. Het Grime Leather Jacket geeft een gevoel van leiderschap. Het is een item dat iedereen moet verdienen, een doel om met trots te behalen en te dragen.

unnamed (11).jpg

De Fall/Winter Collection '22 is nu verkrijgbaar in onze winkels in Rotterdam en Amsterdam en op Clandebanlieue.com.

Nog geen reacties

avatar

Meer van CreativeByNature

Wardrobe 00: Een nieuwe dimensie van streetwear door No Limit Amsterdam

Wardrobe 00: Een nieuwe dimensie van streetwear door No Limit Amsterdam

17 May / 2 minuten lezen

    Ontdek De SS24 Resort Collectie van Daily Paper

    Ontdek De SS24 Resort Collectie van Daily Paper

    18 Apr

    /

    3 minuten lezen

    Nieuwe Patta-winkel opent haar deuren in Lagos, Nigeria

    Nieuwe Patta-winkel opent haar deuren in Lagos, Nigeria

    05 Apr

    /

    1 minuut lezen

    Puma Palermo viert zijn Siciliaanse roots met twee nieuwe colorways

    Puma Palermo viert zijn Siciliaanse roots met twee nieuwe colorways

    20 Mar

    /

    1 minuut lezen

    Geen telefoons tijdens de modeshow van The Row: de invloed van viraliteit op het modelandschap

    Geen telefoons tijdens de modeshow van The Row: de invloed van viraliteit op het modelandschap

    06 Mar

    /

    1 minuut lezen

    Burna Boy is het nieuwe gezicht van G-STAR

    Burna Boy is het nieuwe gezicht van G-STAR

    17 Feb

    /

    2 minuten lezen

    Cookie voorkeuren

    Deze website maakt gebruik van cookies om de website te laten functioneren en statistieken te bewaren. Deze statistieken zijn volledig anoniem tenzij je andere toestemming geeft. Klik deze melding weg met "Advies gebruiken" om alle cookies te gebruiken. Wil je je eigen instellingen gebruiken, klik dan op "Gebruik mijn instellingen".