Kid Cudi geeft zijn creativiteit de ruimte in de nieuwe SS24 collectie van ‘Members of the Rage'

Geschreven door Sacha Gyapjas

2 minuten lezen

/

29 Jun, 2023

Na zijn debuut afgelopen januari tijdens de Paris Fashion Week, is er nu de tweede collectie van Kid Cudi’s kledingmerk ‘Members of the Rage’. De Spring/Summer 2024 lijn houdt vast aan het opvallende kleurenschema, maar voegt daar nog een vleugje grunge en futurisme aan toe: de nieuwe kledingstukken worden gekenmerkt door simpele fits, dynamische prints en gerafelde randjes. Als je de collectie in één woord zou moeten omschrijven, zou het ‘uitgesproken’ het juiste woord zijn. De Amerikaanse artiest, acteur en designer ziet zijn kledingmerk dan ook als “iets dat generaties lang in de cultuur kan blijven en waar jongeren door geïnspireerd kunnen worden”, vertelt hij aan Vogue.

MOTR8A_edited.jpg

Foto: MOTR

Felle kleuren

De nieuwe SS24 collectie bestaat uit een overvloedige mix van kleuren, patronen en texturen. Net zoals in de eerste collectie staan felle kleuren centraal, alleen is te zien dat deze lijn een nog meer samenhangend geheel is. Met colorblock tracksuits, gerafelde truien, en broeken met manga-print heeft Kid Cudi zijn creativiteit nog meer de ruimte gegeven, terwijl hij ook de brand identity van ‘Members of the Rage’ steeds beter definieert. Zo vertelt hij aan Vogue: “Een man zei vandaag tegen me: 'Ik kan niet wachten tot dit over een paar jaar beter en eenvoudiger wordt,' waarop ik antwoordde: ‘Eenvoudiger? Nee! Ik zal nooit een minimal designer worden.’"

Persoonlijke details

Wie goed oplet, kan veel bijzondere details vinden in de nieuwe collectie. Zo is er een broek met manga-print gemaakt door zijn nichtje Zuri, en zijn sommige patronen gegenereerd door AI. Maar niet zomaar, stelt Kid Cudi: “De AI-kunst is altijd geïnspireerd door wat we in de collectie vertellen. We zijn er uren mee bezig. Het is niet zoals je ziet dat ze iets in een app stoppen en dan meteen een resultaat hebben. We zijn er echt mee bezig om het juiste te vinden, iets dat je meeneemt naar een andere wereld.” Daarnaast is Kid Cudi’s smaak terug te vinden in veel van de kledingstukken: een gerafelde trui is geïnspireerd door zijn favoriete film ‘Billy Madison’, een van de shirt is gebaseerd op Kid Cudi’s eigen tekeningen en de datum ‘3048’ op de ruimtebadges refereert terug naar zijn moeder’s geboortedatum, 1948.

Members of the Rage

Kid Cudi, het meesterbrein achter Members of the Rage, heeft al meerdere carrières achter de rug. In 2008 brak hij door als rapper en hij heeft sindsdien grote muzikale succesen behaald - waaronder talloze hits en twee Grammy Awards. Ook is hij sinds 2010 al actief als acteur, maar voor een allround creatieveling als Kid Cudi was dit niet genoeg. Om zijn persoonlijke brand nog meer uit te breiden, besloot hij het kledingmerk ‘Members of the Rage’ op te richten. Hier komen zijn excentrieke persoonlijkheid en experimentele stijl duidelijk in terug: net zoals Kid Cudi in zijn albums hiphop en rock mixt in zijn albums, brengt hij in ‘Members of the Rage’ streetwear en design met een unieke twist.

Nog geen reacties

avatar

Meer van CreativeByNature

Off The Tracks: Utrecht's  Urban Sports & Street Culture Festival

Off The Tracks: Utrecht's Urban Sports & Street Culture Festival

1 dag geleden / 2 minuten lezen

    Wardrobe 00: Een nieuwe dimensie van streetwear door No Limit Amsterdam

    Wardrobe 00: Een nieuwe dimensie van streetwear door No Limit Amsterdam

    17 May

    /

    1 minuut lezen

    Ontdek De SS24 Resort Collectie van Daily Paper

    Ontdek De SS24 Resort Collectie van Daily Paper

    18 Apr

    /

    3 minuten lezen

    Nieuwe Patta-winkel opent haar deuren in Lagos, Nigeria

    Nieuwe Patta-winkel opent haar deuren in Lagos, Nigeria

    05 Apr

    /

    1 minuut lezen

    Puma Palermo viert zijn Siciliaanse roots met twee nieuwe colorways

    Puma Palermo viert zijn Siciliaanse roots met twee nieuwe colorways

    20 Mar

    /

    1 minuut lezen

    Geen telefoons tijdens de modeshow van The Row: de invloed van viraliteit op het modelandschap

    Geen telefoons tijdens de modeshow van The Row: de invloed van viraliteit op het modelandschap

    06 Mar

    /

    1 minuut lezen

    Cookie voorkeuren

    Deze website maakt gebruik van cookies om de website te laten functioneren en statistieken te bewaren. Deze statistieken zijn volledig anoniem tenzij je andere toestemming geeft. Klik deze melding weg met "Advies gebruiken" om alle cookies te gebruiken. Wil je je eigen instellingen gebruiken, klik dan op "Gebruik mijn instellingen".