CAMPAGNE

Geschreven door Hugo de boo

1 minuut lezen

/

27 Sep, 2020

Jongeren bereiken met een serieuze boodschap? Voor de MONO campagne 'appen op de fiets' van Gemeente Amsterdam heeft wij samen met Rijk Hofman en Socialmediamen een impactvolle campagne gemaakt.

De strategie?

We gebruiken Instagram en Snap Inc. Ads om met teaser stories traffic te genereren naar de MONO vlog op het Youtube kanaal van Gemeente Amsterdam.

🎥 Met video engagement retargeting krijgen de jongeren vervolgens een Stories ad te zien welke naar een quiz over appen op de fiets leidt. Check de quiz hier https://lnkd.in/gguyWPD 👈

Het resultaat tot nu toe?

🔥 Een hoog bereik onder jongeren in Amsterdam.

🔥 Ongekende swipe up ratio naar de vlog (5% CTR).

🔥 Duizenden jongeren die de quiz spelen.

🔥 67% completion in de quiz met een gemiddelde time spend van 57 seconden.

🔥 Meer awareness bij jongeren over het feit dat je door te appen op de fiets tot 25 keer meer kans hebt op een ongeluk.

Learnings? Door sterke content waar de doelgroep zich in herkent te combineren met een bedachtzame advertising strategie kun je Gen Z. bereiken én activeren.

Nog geen reacties

avatar

Meer van CreativeByNature

De hoogte- en dieptepunten van de Boiler Room Festival-kickoff in Amsterdam (of eigenlijk Zaandam)

De hoogte- en dieptepunten van de Boiler Room Festival-kickoff in Amsterdam (of eigenlijk Zaandam)

3 dagen geleden / 1 minuut lezen

    R&B is niet dood. Het genre is springlevend, met dank aan vrouwelijke artiesten

    R&B is niet dood. Het genre is springlevend, met dank aan vrouwelijke artiesten

    09 Nov

    /

    4 minuten lezen

    Byron Messia: de Jamaicaanse 'star in the making' die doorbrak met de monsterhit Talibans

    Byron Messia: de Jamaicaanse 'star in the making' die doorbrak met de monsterhit Talibans

    2 dagen geleden

    /

    3 minuten lezen

    Slow Jamz van Kanye, Twista en Jamie Foxx bestaat 20 jaar!

    Slow Jamz van Kanye, Twista en Jamie Foxx bestaat 20 jaar!

    10 Nov

    /

    7 minuten lezen

    Nifemi Marcus-Bello, de Nigeriaanse ontwerper die doorbrak met een 'krukje'

    Nifemi Marcus-Bello, de Nigeriaanse ontwerper die doorbrak met een 'krukje'

    23 Oct

    /

    2 minuten lezen

    Album reviews: scherpzinnig inzicht of irrelevante kletspraat

    Album reviews: scherpzinnig inzicht of irrelevante kletspraat

    21 Oct

    /

    5 minuten lezen

    Cookie voorkeuren

    Deze website maakt gebruik van cookies om de website te laten functioneren en statistieken te bewaren. Deze statistieken zijn volledig anoniem tenzij je andere toestemming geeft. Klik deze melding weg met "Advies gebruiken" om alle cookies te gebruiken. Wil je je eigen instellingen gebruiken, klik dan op "Gebruik mijn instellingen".