CAMPAGNE

Geschreven door Hugo de boo

1 minuut lezen

/

27 Sep, 2020

Jongeren bereiken met een serieuze boodschap? Voor de MONO campagne 'appen op de fiets' van Gemeente Amsterdam heeft wij samen met Rijk Hofman en Socialmediamen een impactvolle campagne gemaakt.

De strategie?

We gebruiken Instagram en Snap Inc. Ads om met teaser stories traffic te genereren naar de MONO vlog op het Youtube kanaal van Gemeente Amsterdam.

🎥 Met video engagement retargeting krijgen de jongeren vervolgens een Stories ad te zien welke naar een quiz over appen op de fiets leidt. Check de quiz hier https://lnkd.in/gguyWPD 👈

Het resultaat tot nu toe?

🔥 Een hoog bereik onder jongeren in Amsterdam.

🔥 Ongekende swipe up ratio naar de vlog (5% CTR).

🔥 Duizenden jongeren die de quiz spelen.

🔥 67% completion in de quiz met een gemiddelde time spend van 57 seconden.

🔥 Meer awareness bij jongeren over het feit dat je door te appen op de fiets tot 25 keer meer kans hebt op een ongeluk.

Learnings? Door sterke content waar de doelgroep zich in herkent te combineren met een bedachtzame advertising strategie kun je Gen Z. bereiken én activeren.

Nog geen reacties

avatar

Meer van CreativeByNature

De beste R&B-albums van 2024 tot nu toe volgens CreativeByNature

De beste R&B-albums van 2024 tot nu toe volgens CreativeByNature

20 Feb / 1 minuut lezen

    Oog in oog met 2000 jaar oude portretten die ‘vorige maand geschilderd lijken’

    Oog in oog met 2000 jaar oude portretten die ‘vorige maand geschilderd lijken’

    27 Jan

    /

    1 minuut lezen

    Talking Heads’ concertfilm ‘Stop Making Sense’ blaast de kijker na 40 jaar nog steeds omver

    Talking Heads’ concertfilm ‘Stop Making Sense’ blaast de kijker na 40 jaar nog steeds omver

    5 dagen geleden

    /

    4 minuten lezen

    25 jaar TLC’s Fanmail: een van de meest gerespecteerde en bewonderde albums in de muziekgeschiedenis.

    25 jaar TLC’s Fanmail: een van de meest gerespecteerde en bewonderde albums in de muziekgeschiedenis.

    4 dagen geleden

    /

    3 minuten lezen

    Burna Boy is het nieuwe gezicht van G-STAR

    Burna Boy is het nieuwe gezicht van G-STAR

    17 Feb

    /

    2 minuten lezen

    Band Infinity Song streeft naar de beste soft rock ter wereld en Jay-Z helpt ze

    Band Infinity Song streeft naar de beste soft rock ter wereld en Jay-Z helpt ze

    17 Feb

    /

    1 minuut lezen

    Cookie voorkeuren

    Deze website maakt gebruik van cookies om de website te laten functioneren en statistieken te bewaren. Deze statistieken zijn volledig anoniem tenzij je andere toestemming geeft. Klik deze melding weg met "Advies gebruiken" om alle cookies te gebruiken. Wil je je eigen instellingen gebruiken, klik dan op "Gebruik mijn instellingen".