A$AP Rocky benoemd tot nieuwe creative director van PUMA x Formule 1

Geschreven door Onbekend

2 minuten lezen

/

26 Oct

De Amerikaanse rapper A$AP Rocky heeft een nieuwe, onverwachte stap gemaakt in zijn carrière: hij wordt creative director van de nieuwe samenwerking tussen sneakermerk PUMA en de Formule 1. Het besluit om met A$AP Rocky samen te werken komt voort uit een behoefte om de racewereld door middel van streetwear meer te verbinden met hun jongere publiek, en de rapper is met zijn opvallende persoonlijke stijl en modekennis een uiterst geschikte keuze als leider van dit initiatief. De eerste capsule collectie van A$AP Rocky wordt tijdens de Grand Prix van Las Vegas in november 2023 gelanceerd.

23AW_Social_MS_ASAP-Rocky_003_4x5_1080x1350px_edited.jpg

Foto: PUMA

Positief vooruitzicht

Al eerder dit jaar kondigde PUMA aan dat ze een meerjarige samenwerking met de Formule 1 zijn aangegaan en daarmee de exclusieve partner voor alle officiële Formule 1 kleding, schoenen en accessoires worden. Uiteindelijk heeft PUMA ervoor gekozen om A$AP Rocky aan het hoofd van deze samenwerking te zetten. “Met jaren aan geschiedenis en erfgoed in de sport wil PUMA graag de impact verkennen die streetwear en mode kunnen hebben buiten het circuit”, meldt het merk in het laatste persbericht. Ook A$AP Rocky kijkt uit naar de samenwerking: "Als de wereld ziet wat we doen, denk ik dat er een verschuiving zal plaatsvinden in de manier waarop merken omgaan met het nemen van risico's en het werken met verschillende creatievelingen."

Foto's: PUMA

Hiphop en mode

De rapper is niet de eerste hiphopartiest die een belangrijke moderol op zich neemt: al eerder was er de befaamde benoeming van Pharrell als hoofd van Louis Vuitton en de (voormalige) zeer succesvolle samenwerking tussen Kanye West en Adidas. Waar de modeindustrie eerder liever afstand hield van het ‘wilde’ genre, haken ze nu maar al te graag aan bij de enorme marketingkracht van hiphopartiesten en hun bijbehorende stijl. Ook de Formule 1 wilt graag profiteren van deze nieuwe trend - en met stijlicoon A$AP Rocky hebben ze een veilige keuze gemaakt. Over de komende jaren zal hij een steeds grotere rol hebben in het ontwerpen van de kleding, beginnende met verschillende capsule collecties in 2024.

Nog geen reacties

avatar

Meer van CreativeByNature

‘NH Custom’ brengt de Nederlandse en Belgische sneakercultuur verder met unieke customized schoenen

‘NH Custom’ brengt de Nederlandse en Belgische sneakercultuur verder met unieke customized schoenen

3 dagen geleden / 2 minuten lezen

    De Patta x FC Barcelona x Nike-collectie verenigt een nieuwe generatie fans

    De Patta x FC Barcelona x Nike-collectie verenigt een nieuwe generatie fans

    15 Oct

    /

    2 minuten lezen

    Patta, FC Barcelona en Nike komen met nieuwe limited edition ‘Culers del Món’-collectie

    Patta, FC Barcelona en Nike komen met nieuwe limited edition ‘Culers del Món’-collectie

    11 Oct

    /

    1 minuut lezen

    Amsterdams modemerk 'New Optimist' heft statiegeld op kleding: “Je betaalt borg voor het gebruik”

    Amsterdams modemerk 'New Optimist' heft statiegeld op kleding: “Je betaalt borg voor het gebruik”

    01 Oct

    /

    2 minuten lezen

    Karoline Vitto’s nieuwe collectie viert vrouwelijke curves tijdens de Milan Fashion Week

    Karoline Vitto’s nieuwe collectie viert vrouwelijke curves tijdens de Milan Fashion Week

    27 Sep

    /

    2 minuten lezen

    Rihanna’s merk Fenty x Puma is na zes jaar terug met nieuwe 'Avanti'-sneaker

    Rihanna’s merk Fenty x Puma is na zes jaar terug met nieuwe 'Avanti'-sneaker

    13 Sep

    /

    2 minuten lezen

    Cookie voorkeuren

    Deze website maakt gebruik van cookies om de website te laten functioneren en statistieken te bewaren. Deze statistieken zijn volledig anoniem tenzij je andere toestemming geeft. Klik deze melding weg met "Advies gebruiken" om alle cookies te gebruiken. Wil je je eigen instellingen gebruiken, klik dan op "Gebruik mijn instellingen".