A$AP Rocky benoemd tot nieuwe creative director van PUMA x Formule 1
26 Oct, 2023
2 minuten lezen
/
26 Oct
De Amerikaanse rapper A$AP Rocky heeft een nieuwe, onverwachte stap gemaakt in zijn carrière: hij wordt creative director van de nieuwe samenwerking tussen sneakermerk PUMA en de Formule 1. Het besluit om met A$AP Rocky samen te werken komt voort uit een behoefte om de racewereld door middel van streetwear meer te verbinden met hun jongere publiek, en de rapper is met zijn opvallende persoonlijke stijl en modekennis een uiterst geschikte keuze als leider van dit initiatief. De eerste capsule collectie van A$AP Rocky wordt tijdens de Grand Prix van Las Vegas in november 2023 gelanceerd.
Foto: PUMA
Positief vooruitzicht
Al eerder dit jaar kondigde PUMA aan dat ze een meerjarige samenwerking met de Formule 1 zijn aangegaan en daarmee de exclusieve partner voor alle officiële Formule 1 kleding, schoenen en accessoires worden. Uiteindelijk heeft PUMA ervoor gekozen om A$AP Rocky aan het hoofd van deze samenwerking te zetten. “Met jaren aan geschiedenis en erfgoed in de sport wil PUMA graag de impact verkennen die streetwear en mode kunnen hebben buiten het circuit”, meldt het merk in het laatste persbericht. Ook A$AP Rocky kijkt uit naar de samenwerking: "Als de wereld ziet wat we doen, denk ik dat er een verschuiving zal plaatsvinden in de manier waarop merken omgaan met het nemen van risico's en het werken met verschillende creatievelingen."
Foto's: PUMA
Hiphop en mode
De rapper is niet de eerste hiphopartiest die een belangrijke moderol op zich neemt: al eerder was er de befaamde benoeming van Pharrell als hoofd van Louis Vuitton en de (voormalige) zeer succesvolle samenwerking tussen Kanye West en Adidas. Waar de modeindustrie eerder liever afstand hield van het ‘wilde’ genre, haken ze nu maar al te graag aan bij de enorme marketingkracht van hiphopartiesten en hun bijbehorende stijl. Ook de Formule 1 wilt graag profiteren van deze nieuwe trend - en met stijlicoon A$AP Rocky hebben ze een veilige keuze gemaakt. Over de komende jaren zal hij een steeds grotere rol hebben in het ontwerpen van de kleding, beginnende met verschillende capsule collecties in 2024.
Nog geen reacties