Halle Bailey maakt debuut in de nieuwe Gucci Horsebit 1955 campagne

Geschreven door Eline van Dijk

1 minuut lezen

/

27 Mar

Net als Gucci’s monogramprint herken je dit iconische element uit duizenden: de ‘Gucci Horsebit’. Hoewel veel merken er tegenwoordig een afgeleide van gebruiken, was het Italiaanse modehuis in 1953 de eerste. Na de introductie op loafers, lanceerde het merk twee jaar later een klassieke handtas met het paardensportelement: de ‘Horsebit 1955’. De essentiële maar tijdloze geest van de iconische tas wordt weerspiegeld in Gucci’s nieuwe campagne met Halle Bailey, Hanni en Julia Garner. Drie unieke vrouwen die een betekenisvolle bijdrage leveren binnen hun respectieve ambachten.

image.png

Intieme portretten

De campagne is Bailey’s Gucci-debuut. De andere twee gezichten zijn al vertrouwd met het Italiaanse modehuis. Hanni – van de Koreaanse K-pop groep NewJeans – is Gucci’s Global Brand Ambassador en actrice Julia Garner is een van de gezichten van Gucci Guilty. De drie vrouwen maken zich de Horsebit 1955 eigen in intieme portretten en benadrukken daarmee het tijdloze, iconische karakter van de handtas.

Paardenbit

De dubbele ring en stang van de Horsebit 1955 vormen een variatie op de eerste versie die precies 70 jaar geleden door Gucci werd geïntroduceerd op een loafer. Het iconische element doet je wellicht niet meer direct aan een paardenbit denken. De paardensport is echter een diepgewortelde inspiratiebron van het Italiaanse modemerk en werd meteen vanaf het begin beschouwd als een populaire hobby onder klanten.

Nog geen reacties

avatar

Meer van CreativeByNature

A$AP Rocky benoemd tot nieuwe creative director van PUMA x Formule 1

A$AP Rocky benoemd tot nieuwe creative director van PUMA x Formule 1

26 Oct / 1 minuut lezen

    De Patta x FC Barcelona x Nike-collectie verenigt een nieuwe generatie fans

    De Patta x FC Barcelona x Nike-collectie verenigt een nieuwe generatie fans

    15 Oct

    /

    2 minuten lezen

    Patta, FC Barcelona en Nike komen met nieuwe limited edition ‘Culers del Món’-collectie

    Patta, FC Barcelona en Nike komen met nieuwe limited edition ‘Culers del Món’-collectie

    11 Oct

    /

    1 minuut lezen

    Amsterdams modemerk 'New Optimist' heft statiegeld op kleding: “Je betaalt borg voor het gebruik”

    Amsterdams modemerk 'New Optimist' heft statiegeld op kleding: “Je betaalt borg voor het gebruik”

    01 Oct

    /

    2 minuten lezen

    Karoline Vitto’s nieuwe collectie viert vrouwelijke curves tijdens de Milan Fashion Week

    Karoline Vitto’s nieuwe collectie viert vrouwelijke curves tijdens de Milan Fashion Week

    27 Sep

    /

    2 minuten lezen

    Rihanna’s merk Fenty x Puma is na zes jaar terug met nieuwe 'Avanti'-sneaker

    Rihanna’s merk Fenty x Puma is na zes jaar terug met nieuwe 'Avanti'-sneaker

    13 Sep

    /

    2 minuten lezen

    Cookie voorkeuren

    Deze website maakt gebruik van cookies om de website te laten functioneren en statistieken te bewaren. Deze statistieken zijn volledig anoniem tenzij je andere toestemming geeft. Klik deze melding weg met "Advies gebruiken" om alle cookies te gebruiken. Wil je je eigen instellingen gebruiken, klik dan op "Gebruik mijn instellingen".