Puma en P.A.M. ontwerpen samen de outdoor-geïnspireerde collectie ‘BIO/VERSE’

Geschreven door Sacha Gyapjas

2 minuten lezen

/

07 Nov, 2022

Sneaker- en kledingmerk Puma werkt dit seizoen samen met het onafhankelijke designmerk P.A.M. om een collectie te creëren die de lijnen tussen streetwear en outdoorkleding doet vervagen. De collectie is onderdeel van een groter project: de P.A.M. PUMA BIO/VERSE, met als doel opnieuw verbinding maken met natuur en community. Met een oog voor het beschermen van de natuur zijn er vrolijke, praktische en stijlvolle items ontworpen die zowel goed staan als een goede impact hebben op het milieu.

1820-a28a62630f9ec35690a150452a34e065.jpeg

Foto: Puma

Stadsleven en buitenleven komen samen

De nieuwe collectie is gemaakt om je mee de natuur in te nemen. De allereerste PUMA x P.A.M. samenwerking bestaat uit eenvoudige maar avontuurlijke silhouetten met gedurfde graphics en all-over prints met een psychedelisch randje. Het textuur- en kleurrijke concept is geïnspireerd op de Zuid-Amerikaanse Yareta; een bolle, fluweelachtige, op een kussen lijkende plant. "We wilden kleding maken die comfortabel is voor een naadloze overgang tussen de stad en de natuur, en beide verbindt", zegt Misha Hollenbach, oprichter en eigenaar van P.A.M.

1820-06c0dd85fb2dfae6ce753e47473f7ed4.png

Foto: Puma

Perks and Mini

In het jaar 2000 werd P.A.M., afkorting voor Perks and Mini, opgericht door Misha Hollenbach en Shauna Toohey in Melbourne. In 2015 is P.A.M. verhuisd naar Parijs, waar het merk een cultstatus heeft verworven met hun zorgeloze en kleurrijke kleding. Misha en Shauna hebben een multidisciplinaire benadering waarbij mode, grafisch ontwerp, kunst, muziek en het nachtleven worden gecombineerd.

Milieubewust

De collectie bestaat uit 20 verschillende stijlen en bevat hoogwaardige basics zoals

fleecejacks en sweaters, cargobroeken, T-shirts, poloshirts, hoodies en pufferjacks - allemaal

gemaakt met ten minste 20% gerecyclede materialen. Het palet is geïnspireerd op de natuur

en wordt gedomineerd door rijke tinten paars, lavendel, groen en koper. Het BIO/VERSE project zet zich in voor een positieve milieu-impact door middel van hun samenwerking met DEEP. Via het DEEP BioDATA Platform ondersteunen ze het monitoren van de biodiversiteit in de Jurua-rivierregio van Brazilië - een van 's werelds laatst overgebleven ongerepte plekken. Shauna Toohey: “Als onderdeel van de P.A.M/PUMA BIO/VERSE stelden we voor om een ​​project op te zetten om bedreigde wilde plekken op de planeet te beschermen; dezelfde soort plekken die als inspiratie hebben gediend voor de collectie.”

Visuele campagne

De BIO/VERSE campagne speelt zich af in de jungle en is een blend van traditioneel en modern, stad en natuur. De video is geregisseerd door Ben Ditto, specialist in het uitvoeren van utopische concepten, en in de clip zien we de Thaise rapper Thaiboy Digital en Aboriginal kunstenaar Milari Barker. De muziek voor de campagne is geproduceerd door de Zweedse audiopionier Varg2TM en maakt gebruik van samples die rechtstreeks van de Braziliaanse rivierregio zij genomen.

Deze hippe en milieu-bewuste collectie is vanaf 5 november wereldwijd verkrijgbaar in geselecteerde PUMA-winkels, PUMA.com en retailers.

Nog geen reacties

avatar

Meer van CreativeByNature

Off The Tracks: Utrecht's  Urban Sports & Street Culture Festival

Off The Tracks: Utrecht's Urban Sports & Street Culture Festival

1 dag geleden / 2 minuten lezen

    Wardrobe 00: Een nieuwe dimensie van streetwear door No Limit Amsterdam

    Wardrobe 00: Een nieuwe dimensie van streetwear door No Limit Amsterdam

    17 May

    /

    1 minuut lezen

    Ontdek De SS24 Resort Collectie van Daily Paper

    Ontdek De SS24 Resort Collectie van Daily Paper

    18 Apr

    /

    3 minuten lezen

    Nieuwe Patta-winkel opent haar deuren in Lagos, Nigeria

    Nieuwe Patta-winkel opent haar deuren in Lagos, Nigeria

    05 Apr

    /

    1 minuut lezen

    Puma Palermo viert zijn Siciliaanse roots met twee nieuwe colorways

    Puma Palermo viert zijn Siciliaanse roots met twee nieuwe colorways

    20 Mar

    /

    1 minuut lezen

    Geen telefoons tijdens de modeshow van The Row: de invloed van viraliteit op het modelandschap

    Geen telefoons tijdens de modeshow van The Row: de invloed van viraliteit op het modelandschap

    06 Mar

    /

    1 minuut lezen

    Cookie voorkeuren

    Deze website maakt gebruik van cookies om de website te laten functioneren en statistieken te bewaren. Deze statistieken zijn volledig anoniem tenzij je andere toestemming geeft. Klik deze melding weg met "Advies gebruiken" om alle cookies te gebruiken. Wil je je eigen instellingen gebruiken, klik dan op "Gebruik mijn instellingen".